پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261546
نام نيروي انتظامي که برده مي‌شود قهراً به ياد امنيت و نظم مي‌افتيم
تاریخ انتشار : 1401/07/15 13:41:53
نمایش : 577
امام جمعه فارسان گفت: همه‏ي مردم قدرشناس زحمات مخلصانه و شبانه‏روزي مجموعه‏ي شريف نيروي انتظامي جمهوري اسلامي هستند نام نيروي انتظامي که برده مي‌شود قهراً به ياد امنيت و نظم مي‌افتيم و اين نشانه اهميت کار اين مجموعه است با تنوع کارهايي که دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: ايام آغاز امامت برترين خلق اين زمان وجود نازنين امام زمان که آنچه خوبان همه دارند تو تنها داري در شأن و منقبت اين امام بزرگوار است چکيده و عصاره‌ي همه‌ي انبيا و امامان و خوبان عالم است تبريک عرض مي‌کنيم اميدواريم اعمال و رفتار و گفتار و حرکات ما مورد رضايت حضرت باشد پيروي آن امام بزرگوار در وجود ما تجلي پيدا بکند و باعث خوشنودي قلب ولي خدا شويم. امروز دهم ماه ربيع‌الاول سالگرد جشن ازدواج پيغمبر عظيم‌الشأن با حضرت خديجه کبري است که ام المؤمنين است که عرض تبريک دارم.
 
وي به هفته نيروي انتظامي اشاره داشت و افزود: از 13 مهر هفته نيروي انتظامي آغازشده است که به خانواده بزرگ اين نيرو تبريک عرض مي‌کنيم؛ که قبل از خطبه‌ها استفاده کرديم از بيانات فرمانده محترم انتظامي شهرستان.
 
وي بيان داشت: اين نيروى خدوم و شجاع براي تأمين امنيت همه‌جانبه مردم تا امروز بيش از ۱۳ هزار شهيد و ۲۲ هزار جانباز تقديم انقلاب کرده است. همه‏ي مردم قدرشناس ايران اسلامي از اعماق دل، از زحمات مخلصانه و شبانه‏روزي مجموعه‏ي شريف نيروي انتظامي جمهوري اسلامي تشکر مي‏کنند. نام نيروي انتظامي که برده مي‌شود قهراً به ياد امنيت و نظم مي‌افتيم و اين نشانه اهميت کار اين مجموعه است با تنوع کارهايي که دارد.
 
وي تصريح کرد: کار پراهميتي است عصاره همه فعاليت‌هاي گسترده نيروي انتظامي يک‌چيز است و آن امنيت است. امنيت خواسته بشر است لذا اسلام به‌عنوان دين جهان‌شمول که براي بشريت آمده امنيت را يکي از اصول زندگي جمعي و عامل ضروري براي استفاده از نِعم الهي و زمينه‌ساز رشد و کمال مي‌داند.
 
امام‌جمعه فارسان به بحث امنيت هم اشاره‌اي داشت و گفت: بخش عمده امنيت در جامعه توسط نيروي انتظامي تأمين مي‌شود؛ و اين تأمين امنيت براي همه است نه گروه خاص و محدوده خاص. آقا فرمودند: امنيت هم متعلّق به همه است. امنيتِ تهران، واجب‌تر از امنيتِ مردم مرزنشين جنوب و شرق و غرب کشور نيست. امنيت افراد مرفّه که از سرمايه و امکاناتى برخوردارند، واجب‏تر از امنيت آن کارگرى که چشمش به مزد روزانه است، نيست. لذا امنيت، متعلّق به همه است؛ نيروى انتظامى هم متعلّق به همه است.
 
 
 
وي افزود: همان‌طور که توجه داريد امنيت هم يک بُعد فقط ندارد. ناامني فرهنگي از ناامني جاني آثار تخريبي‌اش بيشتر است. لذا در عرصه امنيت فرهنگي و امنيت اجتماعي از جهات مختلف و حفظ ارزش‌هاي الهي و آرمان‌هاي انقلابي احتياج به حضور جدي‌تري هست؛ که نيروي انتظامي به وظيفه خود بيش از ديگر نهادها عمل کرده است و اين امر قابل‌تقدير است و بايد همين مسير را باقدرت و صلابت بيشتر ادامه دهد.
 
وي اظهار داشت: اما لازم است که ديگر دستگاه‏هاى فرهنگى و اجتماعى و سياست‏گذار کشور نيز به وظايف خودشان در اين زمينه بيشتر توجه کنند و عمل نمايند تا کار براى نيروى انتظامى هم در انجام وظايف تعريف‌شده آسان‏تر شود. البته نکته مورد تأکيد، اقتدار نيروي انتظامي است که به‌هيچ‌وجه نبايد خدشه بردارد. ولو دشمنان ملت تلاش دارند تا اين اقتدار را به هم بزنند اگر در بعض موارد با کمبود قوانين مواجه هستيم بايد مجلس محترم زودتر اقدام کند. مردم هم انتظارشان از نيروي انتظامي اقتدار همراه رأفت در جامعه است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به آغاز هفته وحدت هم اشاره‌اي داشت و گفت: يکشنبه 17 مهر 12 ربيع‌الاول آغاز هفته وحدت است مکتب متعالي اسلام، از هرگونه نفاق و تفرقه و پراكندگى مخالف است و تأکيد مي‌فرمايد برنامه‌هاي اسلامي هيچ ارتباطي و شباهتي با افراد تفرقه‌انداز ندارد
 
وي تصريح کرد: تفرقه‌افکني سياستى است كه در طول تاريخ، پايه اصلى حكومت مستكبران را تشكيل مى‌داده است، زيرا حكومت يك اقليت ناچيز بر يك اكثريت بزرگ جز با برنامه تفرقه بينداز و حكومت كن «امكان‌پذير نيست. نظام‌هاي استکباري و غيرمردمي هميشه از» توحيد كلمه «و» كلمه توحيد وحشت داشته و دارند، آن‌ها از پيوستگى صفوف مردم به‌شدت مى‌ترسند و به همين دليل حكومت طبقاتى تنها راه حفظ آنان است، همان كارى كه فراعنه در هر عصر و زمان كرده و مى‌كنند.
 
وي اظهار داشت: بنابراين به بيان قرآن، تفرقه‌اندازى، بارزترين اهرم سلطه مستكبران بر مردم است. تا وقتى مردم اتّحاد و همبستگى داشته باشند، طاغوت‌ها قدرت چنداني ندارند و نمى‌توانند كارى از پيش ببرند. تفرقه، مقدمه ذلّت‌پذيرى است. ابتدا مردم گروه‌گروه و متفرّق مى‌شوند سپس به استضعاف كشيده مى‌شوند.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: بيانات اخير رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌اي در آئين دانش‌آموختگي نيروهاي مسلح که در محل پادگان فراجا برگزار شد، پيام‌هاي زيادي داشت. يکي از پيام‌هاي مهم آن خنثي‌سازي جنگ رواني احمقانه دشمن در انتشار گسترده و شگفت‌انگيز شايعه‌ها در مورد رهبر انقلاب بود. حضور مقتدرانه ايشان اولاً در پادگان فراجا و ثانياً سان ديدن از نيروها و ايستادن بر سرپا در حدود يک ساعت خودش پيام‌هايي دارد
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html